Friday, November 30, 2012

Melawat Muzium Sungai Lembing Kuantan

Hari ni kolej aku dijemput khas untuk menghadiri majlis pengenalan tentang Kampung Sungai Lembing.Selama aku hidup kt dunia pahang ni la kan aku tak pernah jejak kaki kt tempat ni.Sebab????Aku pun tak tau.Hahah mungkin sebab pendalaman sangat kowt.Sampai dalam 9.30 terus duduk dalam dewan lepas ambk makanan kt luar dewan untuk dengar taklimat tentang pengenalan Sungai Lembing.Aku tak ingat la pulak kenapa tempat ni dinamakan sungai lembing yang aku tau tempat ni sebenarnya tempat terkaya dan berpengaruh zaman 90-an dolu2.Orang luar datang sini pun sebab nak shopping aksesori,pakaian, and macam2 lagi barang yang boleh dikatakan Branded.Sungai lembing ni sebenarnya adalah tempat perlombongan bijih timah.Memang kayo rayo la penduduk kt sini.Purata penduduk waktu tu lebih kurang 30,000orang tapi sekarang hanya tnggl 1000 org penduduk je sebab nya aku pun tak berapa pasti.
And aku ada la ambik gmbr dalam muzium tuh sket.

No comments:

Post a Comment